Sunday, October 30, 2011

Sokong dari luar bantah harga tiket



berlaku kekecohan ketika anggota polis cuba menyuraikan perhimpunan sekumpulan penyokong yang berhimpun di luar Stadium Shah Alam semalam, kerana membantah kenaikan harga tiket final Piala Malaysia.

SHAH ALAM - Hampir 1,000 penyokong hanya menyokong dari luar stadium ketika final Piala Malaysia di antara Terengganu dan Negeri Sembilan semalam, sebagai membantah kenaikan harga tiket.

Kumpulan penyokong yang dikenali Ultras Malaya berhimpun di hadapan venue perlawanan akhir sambil menyanyikan lagu yang membidas Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Kumpulan penyokong tersebut berikrar tidak memasuki stadium sehingga perlawanan berakhir, sebagai membantah harga tiket perlawanan akhir yang dinaikkan kepada RM50.

Jurucakap kumpulan tersebut, Borhan Yuniden berkata, perhimpunan tersebut bukan kerana mahu memulaukan Piala Malaysia.

Sebaliknya ia menunjukkan rasa tidak puas hati berhubung kenaikan harga tiket yang diumumkan pada saat akhir.

"Kami berhimpun di sini sehingga pintu stadium dibuka (tamat perlawanan) dan kami tidak akan membayar untuk mendapatkan tiket," katanya.

Kumpulan yang berhimpun sejak pukul 6 petang itu turut merentangkan sepanduk dan bendera kedua-dua negeri.

Berlaku sedikit ketegangan setengah jam selepas kumpulan penyokong tersebut berkumpul ekoran kehadiran anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) yang mengarahkan penyokong bersurai serta merampas sepanduk.

Namun keadaan kembali tenang selepas rundingan kedua-dua pihak dan kumpulan tersebut kembali berhimpun.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...