Sunday, September 27, 2009

Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan 2009

Majlis berjaya diadakan di Tapak Pasar Tani Kuala Klawang ( bersebelahan Muzium Adat ) mulai jam 8.00 malam, pada26 September, 2009 bersamaan 07 Syawal 1430. Sambutan dari kalangan rakyat biasa amat baik. Mereka telah mula berkumpul dari awal jam 7.00 petang lagi.



YTM Dato Mendelika Akhirulzaman Dato Hj Musa Wahab, Undang Luak Jelebu. Majlis turut hadir sama Timbalan Menteri KPKK, ahli-ahli berhormat, Ketua Setiausaha Kementerian Dato Kamarudin Siarap, Ketua jabatan peringkat persekutuan dan serta negeri, pemimpin masyarakat di semua peringkat.






Menurut YB Dato Seri Utama Dr Rais Yatim perjumpaan seperti ini buat julung kali diadakan diluar Kuala Lumpur dan kemungkinan ditahun hadapan akan di adakan di kawasan lain pula.
Sebelum ini YB Dato Seri Utama Dr Rais Yatim telah menyampaikan bantuan hari raya kepada anak-anak yatim dari kawasanParlimen Jelebu seramai 50 orang. Jamuan telah disediakan untuk cukup seramai 5000 orang .Berjenis menu telah di sedia untuk dinikmati para tetamu dan masyarakat.



Persembahan kebudayaan berkonsep 1 Malaysia bagi menghiburkan hadirin termasuk beberapa artis negara turut mengadakan persembahan. Khemah utama untuk VIP semua tempat duduk disaediakan penuh. Setengah jemputan tidak dapat duduk sama dalam khemah tersebut. Ramai antaranya ada datang dari luar kawasan terpaksalah mensesuaikan diri bersama rakyat jelata mendapatkan bekalan secara layan diri dari gerai-gerai yang telah disediakan.
Dua pegawai melihat dari plet kereta Merc berkata Tuan ini dari urusetiakan? Beliau komen terhadap mereka yang berada dikhemah utama tidak mahu melepas tempat duduk mereka mungkin kerana nak menikamti persembahan artis-artis dipentas. Mereka terus menaiki kereta untuk balik ke Kuala Lumpur.




Semua ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Jelebu segak berpakaian baju Melayu warna biru diarah sebagai penyambut tetamu. Jamuan yang besar seperti ini buat kali pertama di Daerah ini dan memang musytahil untuk semua tetamu khasnya dari luar untuk duduk dimeja VIP yang disediakan. Tahniah kepada kementerian penerangan komunikasi dan kebudayaan telah memilih Daerah Jelebu (Kuala Klawang ) menjadi tuan rumah tahun 2009 ini.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...