Sunday, February 21, 2010

TAKLIMAT PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB PENASIHAT MAHKAMAH BAGI KANAK-KANAK


KUALA KLAWANG : 20 Februari,2010 (Sabtu )
Program taklimat peranan dan tanggungjawab jawatankausa kebajikan kanak-kanak Daerah & Penasihat Mahkamah bagi kanak-kanak peringkat Negeri Sembilan Darul Khusus anjuran Pejabat Kebajikan Masyarakat telah diadakan di Hotel Sri Klawang,Jelebu.
Program ini telah dirasmikan YB Dato Hajah Zainab binti Nasir DPNS,DNS,PMC,Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Wanita,Keluarga Dan Kesejahteraan Masyarakat Negeri Sembilan DK merangkap ADUN Kawasan Gemas



OBJEKTIF PROGRAMA :
** Menjelaskan kepada semua ahli Jawatankuasa Kebajikan Kanak-kanak Daerah tentang peranan dan tanggungjawab mereka bagi membantu jabatan dalm mengatasi masalah sosial/akhlak dikalangan remaja bawah umur 18 tahun.



** Meningkatkan pengetahuan Penasihat Mahkamah Bagi Kanak-Kanak berkaitan Akta Kanak-Kanak 2001 yang digunapakai untuk membantu pihak Mahkamah bagi kanak-kanak dalam memberi syor pada sesuatu kes kanak-kanak bawah umur.



Turut hadir Tuan Pegawai Daerah Jelebu, Yang Setia Ketua Polis Daerah Jelebu dan Tuan Hj Mizan b Hj Maulud,Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKMN) Negeri Sembilan dan En Mohd Ali bin Talib,Pen Pengarah Kanan Bhg Kanak-kanak JKM Malaysia juga pembentang kertas satu dan dua.



Taklimat ini memang baik dan penting kepada mereka khasnya untuk memberi pandangan dan khidmat dalam bahagian masing-masing sama ada sebagai ahli jawatankuasa Kebajikan kanak-kanak Daerah dan kepentingan penasihat mahkamah bagi kanak-kanak dan amat berguna kepada ahli ahli yang baru dilantik.



No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...