Monday, April 26, 2010

BN rampas kembali Hulu Selangor


P. KAMALANATHAN (tengah) diapit oleh Najib dan Muhyiddin serta pemimpin lain selepas diumumkan pemenang di Dewan Serbaguna dan Kompleks Sukan, Kuala Kubu Baru semalam.

HULU SELANGOR - Barisan Nasional (BN) merampas kembali Parlimen Hulu Selangor apabila calon parti itu, P. Kamalanathan menewaskan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim dalam pilihan raya kecil semalam dengan majoriti 1,725 undi.

Jumlah itu hampir sembilan kali ganda lebih besar daripada majoriti 198 undi yang diperoleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pilihan raya umum yang lalu.

Kamalanathan memperoleh 24,997 undi manakala pencabarnya, Zaid yang merupakan bekas menteri memperoleh 23,272 undi.


SATU daripada gelagat petugas jentera yang cuba meraih undi daripada seorang pengundi di Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Kamaruddin, Kuala Kubu Baru semalam.

Keputusan itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Parlimen Hulu Selangor, Norhisham Ahmad Dahalan pada pukul 9.15 malam semalam di pusat penjumlahan undi di Dewan Serbaguna dan Kompleks Sukan Kuala Kubu Baru di sini.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...