Saturday, December 12, 2009

MALANG TANPA BAU

Kuala Klawang, Jelebu 12.12.2009

Dua anak Puan Mariani Chembeng rentung kerana rumahnya di Batu 18 Kampung Ulu Klawang terbakar akibat rempuhan lori tangki minyak dalam perjalanan dari Seremban ke pekan Kuala Klawang.Peristiwa ini berlaku jam 8.3o pagi. Puan Mariani Chembeng yang juga adalah ketua pergerakan Wanita UMNO Cawangan Amar Penghulu sedang mengikuti kursus keusahawan anjuran Biro Ekonomi Bahagian Jelebu di Kuala Klawang semasa trajedi ini berlaku.
Kedua anaknya Mohd Hafiz Hanafiah 7 tahun dan kakaknya berusia14 tahun telah rentung.Pemandu lori ,Shamsulkahar Bahudin juga telah meninggal dunia .



Pasukan Bomba bertungkus lumus bertindak menyelamatkan anak-anak Puan Mariani.


Ketua Polis Daerah,DSP Setapa Yusof dan anggota PDRM serta orang ramai termasuk pemimpin masyarakat telah hadir untuk membantu tetapi semua sudah musnah begitu pantas.



Kesan tinggalan yang ada,rumah Puan Mariani Chembeng sudah menjadi arang.



Ini jalan yang berliku dan agak sempit. Masyarakat tempatan dan pemandu-pemandu kenderaan berhenti untuk melihat keadaan trajedi ini.




Semua sudah musnah termasuk lori minyak tersebut.












Tuan Pegawai Daerah Jelebu,Tuan Hj Zulkifli Baharan bertanya sesuatu kepada En Nordin Kitam, Pengerusi JKKK Kg Ulu Klawang.




Pihak Bomba masih berusaha memadam api.


Kereta Puan Maria Chembeng turut musnah yang diletak di anjung rumahnya.








Pada 11.4.2009 yang lalu Rumah Pn Mariani Chembeng ini telah dirempuh lori membawa getah buku juga dalam perjalanan ke Kuala Klawang. Beliau dan keluarganya terselamat. Namun seorang penunggang motosikal setelah bergesel dengan lori tersebut lalu ,terjatuh dan meninggal dunia di tempat kejadian.




Keadaan Rumah Puan Maria Chembeng dalam trajedi di rempuh lori getah.



Yang Berhormat Dato Rais Yatim ,Menteri Penerangan ,Kebudayaan dan Komunikasi ,Ahli Parlimen Jelebu merangkap Ketua UMNO Bahagian Jelebu telah turun melihat peristiwa malang yang menimpa Puan Mariani Chembeng ini.Turut hadir YB Tuan Siow Chen Pin Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Perumahan & Kerajaan Tempatan /Adun Chennah,YB Dato Zainal Ahmad Adun Lui dan ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Jelebu.
YB Dato Rais Yatim telah memaklumkan bantuan kepada kemalangan dan kesedihan yang menimpa kepada Puan Maria Chembeng akan diusahakan secepat mungkin.
Dan YB Dato Rais juga meminta pihak JKR membuat kajian terhadap jalanraya yang berliku ini akan dapat luruskan bagi mengelakkan kemalangan berlaku lagi .Peristiwa malang ini merupa kali kedua berlaku terhadap rumah Puan Mariani dari arah dan lokasi yang sama.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...