Sunday, December 13, 2009

Struktur semula selekoh lokasi tragedi - Rais

JELEBU 12 Dis. - Ahli Parlimen Jelebu, Datuk Seri Dr. Rais Yatim mengesyorkan Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri supaya menstruktur semula laluan selekoh berbahaya yang mengorbankan tiga nyawa dalam tragedi memilukan di BT 17 Kampung Ulu Klawang, di sini pagi ini.

Katanya, laluan yang berselekoh itu perlu diluruskan dan sempadan jalan terbabit juga mesti dikaji supaya tidak lagi membahayakan kepada pengguna jalan raya.

"Kita akan mengesyorkan kepada JKR supaya lenggok jalan ini serta sempadan jalan terbabit dikaji dari segi keselamatan pada masa akan datang," kata beliau.

Rais yang juga Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kesenian ditemui pemberita di rumah Mariani Cembeng, 45, yang hangus dan mengorbankan dua anaknya serta pemandu lori tangki minyak dalam kejadian pada pukul 8.39 pagi ini.

Rais juga memberitahu, jika dilihat pada keadaan jalan raya di lokasi kejadian, ia sepatutnya dipandu perlahan.

"Bagaimanapun, mungkin pemandu lori itu telah memandu dengan laju sehingga terbabas dan mengakibatkan rempuhan yang kuat," ujar beliau.

Sementara itu, Pengarah JKR negeri, Ir. Roslan Mohd. Taha ketika dihubungi berkata, laluan itu selamat dari aspek kejuruteraan teknikal dan mengikut spesifikasi ditetapkan oleh jabatan tersebut.


No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...