Sunday, December 13, 2009

Petronas Dagangan bantu keluarga mangsa



ANGGOTA bomba berusaha untuk memadamkan api setelah sebuah lori tangki minyak merempuh sebuah rumah di Jelebu semalam.

KUALA LUMPUR 12 Dis. - Petronas Dagangan Berhad (Petronas Dagangan) akan menghulurkan bantuan kepada keluarga dua beradik yang terbunuh apabila sebuah lori tangki minyak terbabas dan merempuh rumah mereka di Bt 17 Kg Ulu Klawang, Jelebu hari ini.

Syarikat itu dalam kenyataan di sini hari ini berkata, pihaknya kesal dengan kejadian tersebut dan sedia menghulurkan apa sahaja bantuan yang diperlukan oleh keluarga mangsa.

"Petronas Dagangan melahirkan rasa kesal dan takziah di atas kejadian itu. Kami bersedia menghulurkan apa sahaja bantuan yang diperlukan oleh keluarga mangsa yang terlibat dalam insiden itu," katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, pihaknya akan menjalankan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap syarikat pengendali lori yang terlibat dalam kemalangan itu.

Tambahnya, pihak berkuasa bersama wakil dari Petronas Dagangan serta pihak ketiga yang mengendalikan pengangkutan bagi produk syarikat itu sudah berada di tempat kejadian untuk menjalankan siasatan dan mengambil tindakan yang sepatutnya.


BEGINILAH keadaan rumah dan lori tangki yang hangus sama sekali di Bt 17 Kampung Ulu Klawang, Jelebu.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...