Sunday, November 15, 2009

Perpustakaan Desa Kampung Simpang Gelami,Jelebu



Satu program semarak membaca telah dianjurkan Jawatankuasa Perpustakaan Desa Kg Simpang Gelami, Jelebu telah berjaya dijalankan di sini yang melibatkan murid-murid sekolah terutamanya Sekolah Kebangsaan Peradong, Sekolah Kebangsaan Kampai dan SMK Simpang Gelami dan masyarakat setempat. Program ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari semua pihak.


Program Semarak Membaca Bersama Pemimpin ini telah diadakan pada 13 NOvember,2009 jam 3.00 ptg di dataran Balai Raya Spg Gelami.



Perasmian dilakukan YB Datuk Yunus Rahmat, Exco Kerajaan Negeri Sembilan /ADUN Klawang.



Turut Hadir En Shamsudin Pengarah Perbadanan Perpustakaan Negeri Sembilan,Wakil Pegawai Daerah Jelebu, ketua -ketua Jabatan, Ketua Polis Daerah (W) serta Pengerusi-Pengerusi JKKK Dun Klawang.



PD Simpang Gelami telah mula beroperasi sejak 3 tahun lalu. Sebanyak lebih kurang 4000 unit buku dengan pelbagai jodol boleh dipinjam /dibaca oleh masyarakat dengan tujuan memberi kemudahan rakyat menimba ilmu dan kempen masyarakat suka membaca di kawsan ini khasnya.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...