Sunday, November 22, 2009

SUKANEKA TABIKA KEMAS KG SIMPANG GELAMI

Kg Simpang Gelami, Jelebu: 17 November,2009 (SELASA )



Saat yang paling mengembirakan dan menyeronokkan bagi kanak-kanak terutama diperingkat Tabika adalah sukaneka dan majlis konvokesyen dan penyampaian sijil.Aktiviti ini seolah -olah ' wajib ' pada setiap kali berakhirnya penggal persekolahan atau hujung tahun sebelum mereka bercuti. Bagi mereka yang berumur enam tahun, tahun hadapan mereka akan berpindah ke Sekolah Kebangsaan memasuki Tahun Satu dan bagi yang berumur Lima tahun akan berpindah masuk pra sekolah diSekolah Kebangsaan.



Ini bermakna mereka telah tamat belajar di peringkat Tabika. Sukaneka Tabika Kg Simpang Gelami telah dijalankan pada 17 November,2009 ( Selasa ) mulai jam 8.30 pagi di Dataran Masjid Kariah Sg Relai,Simpang Gelami. Majlis penyampaian hadiah telah disempurnakan Ybh Datuk Hj Jalaluddin Hj Alias , Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jelebu.



Turut hadir Puan Jamelah (Penyelia Tabika Kemas Jelebu), Pn Norzaine Abd Kadir (Penyelia Kemas Kawasan Klawang dan Pn Nora Salleh (Pem Penyelia Tabika Jelebu) dan Tuan Syed Loed Syed Yusof Aljufri (Pengerusi Tabika Kemas Kg Spg Gelami) dan Tuan Hj Jamal Husin (Imam 1 /ahli JKKK Spg Gelami) dan En Ayub Omar (imam 2 /Timbalan Pengerusi Tabika Kg Spg Gelami ) dan ahli-ahli Jawatankuasa Tabika Kg Spg Gelami.



Kerjasama dan sokongan ibu bapa, pihak tadbiran masjid juga masyarakat amat menggalakkan sama ada berupa sumbang tenaga, bantuan kewangan dan lain-lain. Apa juga yang dialami anak-anak hari ini akan menjadi sumber ingatan dan pengalaman berguna kepada mereka di hari muka kelak.



Tahun ini lawatan belajar tidak dapat dilakukan di atas persetujuan ibu bapa dan penjaga disebabkan musim tengkujuh dan mengelakkan jangkitan H1N1.

No comments:

Post a Comment

PERTANDINGAN VIDEO PENDEK HIJRAH MERDEKA ONLINE SEMPENA MAJLIS SAMBUTAN MAAL HIJRAH 1443H/2021M

 “Bersama Menjiwai Hijrah Dan Merdeka” Assalamualaikum wrt wbt, Sukacitanya dimaklumkan bahawa Pertandingan Video Pendek Sempena Majlis Samb...